Friday, August 5, 2011

Rumah sewa baru

Alhamdulillah akhirnya aku berjaya pindah rumah sewa baru & juga kemas rumah baru ni :)
Biarpun aku telah menghabiskan seminggu untuk berpindah rumah sebab rumah baru ni macam haram! ada orang yg duduk rumah sebelum ni tinggal semua barang2 dia.hampehh.. Pas tu tengah aku kemas2 barang, aku sedar la orang yg sebelum ni ada bela anjing. sudahhh, aku kena samak satu rumah. Lagi hampeh kali kedua.

Bab2 angkat barang memang aku rasa macam kuli batak la untuk seminggu yg lepas. muscles kat tangan aku jgn cakap, memang dah kental dah. lutut aku pon macam longgar sebab kena naik tangga turun tangga.

Rumah ni jugak banyak lipas. Mula2 aku takut. Pas tu jadi x takut dah sebab banyak sangat. Sekali aku beli la racun lipas. Hah, amek kau... banyak lipas gugur di medan perang. Rasakan! Tapi lepas aku dah kemas dan bersihkan rumah ni, bilangan lipas hanya tinggal 1-2 ekor. Tu pun aku jumpa dah kejang2 sebab makan racun lipas. Dah la rumah ni berbau agak pelik. Aku x tau nak buat macamana dah. puas dah cuci, mop, sembur perfume... aku cuma berharap lama-kelamaan bau pelik rumah ni akan menghilang..

Apapun..rupa rumah tu tak menggambarkan isi dalamnya, most importantly, we know how to turn a house, into a home :)

No comments:

Post a Comment