Monday, January 9, 2012

Case write up O & G

Ni la pertama kalinya aku mengambil masa yang agak lama utk menyiapkan case write up (cwu).
Tau tak case write up tu apa?

Case write up in medical school adalah semacam report yang kita kena buat lebih kurang 10 pages macam tu on a particular case yang kita dah pilih. contohnya, dalam posting O & G sekarang ni aku dah pilih ectopic pregnancy (gynaecology case) untuk jadi case write up aku. so aku kena tulis dari history, physical examination, provisional diagnosis, investigations and discussion of the disease. semua based on true story.

Part yg aku plg bosan adalah part discussion. Mmg la senang nak copy paste pas tu relate ngan patient, tapi hal2 macam tu la yang memerlukan kesabaran dan tahap memutar belit yang sangat tinggi.

ok aku nak sambung CWU aku. merapu lak aku kat sini. hehehe :D

No comments:

Post a Comment